Η μεθοδολογία του Προγράμματος
Τα γεύματα παρασκευάζονται από επιλεγμένους προμηθευτές που διαθέτουν τα απαιτούμενα συστήματα υγιεινής και οι οποίοι ακολουθούν συγκεκριμένες αυστηρές προδιαγραφές, τόσο κατά την παραγωγή όσο και κατά τη μεταφορά των γευμάτων στα σχολεία.
Τρόφιμα σε ατομικές συσκευασίες παραδίδονται στα σχολεία που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, φυλάσσονται στα ψυγεία τους και διατίθενται στα παιδιά, συνήθως κατά το πρώτο διάλειμμα.
Έτσι, η μέθοδός μας:
- Συμβάλλει στην αντιμετώπιση της επισιτιστικής ανασφάλειας εντός του σχολικού χώρου, προσφέροντας άμεση και έμπρακτη υποστήριξη στα παιδιά και έμμεση υποστήριξη στους γονείς/κηδεμόνες – υλική, κοινωνική και ψυχολογική.
- Διασφαλίζει την ασφαλή διάθεση των γευμάτων, σε όλα τα στάδια προετοιμασίας και διανομής, που αποτελεί πρωταρχικό μέλημα του εγχειρήματος.
- Εξασφαλίζει τον έλεγχο της ποιότητας και του είδους των τροφίμων, ώστε να ανταποκρίνονται στις αρχές της υγιεινής διατροφής με βάση τις ηλικιακές ανάγκες των μαθητών και μαθητριών.
- Εφαρμόζει τη συνεχή, συστηματική και αποτελεσματική παρακολούθηση του συνόλου των διαδικασιών, την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων και λήψη προληπτικών μέτρων, επιτυγχάνοντας την απρόσκοπτη, ομαλή και πλήρως ελεγχόμενη διάθεση των γευμάτων στο σύνολο των παιδιών.
- Εμπλέκει με ενεργό τρόπο όλους όσοι συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, μαθητές/τριες – διευθυντές/τριες – εκπαιδευτικό προσωπικό – κυλικειάρχες – γονείς και κηδεμόνες δεσμεύοντάς τους σε σχέσεις συνεργασίας και αλληλεγγύης.
- Ενθαρρύνει έμπρακτα και αποτελεσματικά την εκμάθηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών στους μαθητές/τριες.
- Συμβάλλει στην ενημέρωση και εκπαίδευση των γονέων/κηδεμόνων σχετικά με την υγιεινή διατροφή.
- Έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα, που σχετίζεται με τα οφέλη της σίτισης στα σχολεία (αντιμετώπιση σχολικής διαρροής, καλύτερη επίδοση μαθητών/τριών, δημιουργία συναισθημάτων χαράς, καλλιέργεια αξιών, όπως ισοτιμία, αλληλεγγύη κλπ.), αλλά και παιδαγωγικό ρόλο (π.χ. συμμετοχή στη διαδικασία διανομής, κατανόηση αξίας της τροφής, διαχείριση αποβλήτων, κλπ.).